Digital marknadsföring handlar inte om vilka kanaler man ska välja eller i vilka sociala medier man ska ha sin närvaro.

Digital Marknadsföring i 2018 kräver ett helt nytt förhållningssätt.

För att lyckas med digital marknadsföring så krävs det att man som företag förstår sig på målgruppens beteende och mönster.

För att kunna påverka dina kunder i beslutsprocessen behöver du möta dem på webben när de samlar information för att söka lösningar på sina problem.

Digital marknadsföring ersätter inte den traditionella marknadsföringen som ofta består av tidningsreklam, tryckannonser, tv och reklam utomhus.

Det är det förändrade köpbeteendet hos kunder och eventuellt blivande kunder som tvingar oss till digital närvaro om vi vill ha en chans att lyckas och påverka deras köpbeslut.

Läs denna artikel om du behöver du tips och råd att plocka fram en digital strategi.

Behöver du hjälp?

Känns det krångligt? Du är inte ensam. Vi finns här för dig!

Digitala marknadsföringen har många fördelar jämfört med traditionell reklam och marknadsföring.

Digital marknadsföring är snabb och kostnadseffektiv
Med en relativt blyg månadskostnad kan ditt företag vara med och slåss mot större konkurrenter.

Ditt företag kan rikta marknadsinsatser mot utvalda målgrupper
på ett sätt som överhuvudtaget inte är möjligt i traditionella medier.

Digital Marknadsföring ger en möjlighet till interaktivitet
och kan mycket snabbt få enorm viral spridning genom länkar, social media och liknande.

Företagets budskap är synligt i hela världen
24 timmar om dygnet.

Största skillnaden mellan digital marknadsföring och traditionell marknadsföring
Den digitala marknadsföringen är mätbar. Du vet exakt hur många gånger dina annonser och budskap har exponerats och kan löpande justera och optimera dina marknadsföringskampanjer.

Att digital marknadsföring är bortkastade pengar stämmer helt enkelt inte.

Troligtvis rör det sig om något helt annat i er digitala satsning. För att hjälpa er på traven, se om du kan svara på nedan frågor.

Har du koll på din målgrupp?

Har den byrå som ni anlitar koll på marknadsföringen?

Har webbyrån som snickrat ihop er webbplats tillräckligt mycket kunskap om konverterande landningssidor?

Funkar webbplatsen optimalt på mobila enheter?

Är innehållet, content, copy tillräckligt bra?

Är webbplatsen långsam?

Är webbplatsen trovärdig?

Är den säkrad med ett SSL-certifikat?

Är det krångligt att fylla i eventuella formulär?

… med mera med mera.

Behöver du hjälp?

Känns det krångligt? Du är inte ensam. Vi finns här för dig!

Kurs i Digital Strategi

Lär dig ta fram en fullständig plan för din digitala strategi för ditt varumärke, webb, tjänster och övriga online resurser som social media och e-post marknadsföring.

Nyfikna frågor om artikeln?

Teknisk SEO – De 12 viktigaste elementen

I motsats till vad folk tror är teknisk SEO inte alltför utmanande när du har fattat grunderna. Du kanske rentav använder några av dessa grundelement utan att känna till det. Din webbplats, även vår webbplats har förmodligen har någon typ av tekniskt problem när det...

Gratis tips & råd inom Digital Marknadsföring

Du prenumererar nu på våra nyheter och kurser inom Digital Marknadsföring.// Vänligen, Digital Division.