Gamifiering är processen att ta någonting som redan finns – en webbplats, en företagsapplikation, ett onlinemiljö – och integrera spelmekanik i det för att motivera deltagande, engagemang och lojalitet.
Gamification kort förklarat
Gamification handlar inte om att skapa något nytt. Det handlar om att förstärka effekten av en befintlig kärnupplevelse genom att tillämpa motivationsteknikerna som gör spel så engagerande.
När du genom ditt innehåll på webben, appen eller i andra medier skapar interaktion med kunder, anställda och partners, driver du mer försäljning, stärker samarbeten, djupare lojalitet, högre kundnöjdhet och mer.
Hur kan du använda gamification i din marknadsföringsstrategi?
Hur kan gamification stärka ditt varumärke, skapa lojalitet och bli en del av din marknadsföring?
Lojalitet 3.0 genom Gamification
Gamifiering förändrar affärsmodeller genom att skapa nya sätt att utvidga relationer, skapa långsiktigt engagemang och driva kund- och anställdas lojalitet. Gamification stärker ditt varumärke, dina produkter eller tjänster.
Det fungerar eftersom det utnyttjar de motivationer och önskningar som finns i oss alla för samhälle, feedback, prestation och belöning.
När det kombineras med den senaste forskningen om motivation och den data som genereras av användarinteraktioner, ger gamification företag möjlighet att skapa sann lojalitet.
Kurser i Digital Marknadsföring
Kurser i Digital Marknadsföring
Google Trends – Hitta söktrender på Google
Använd Google Trends i din marknadsföring! Analysera söktrender och få insikter om just din målgrupp med Google Trends.Marknadsför dina produkter och butik runt säsongens trender. Säsongens trender spelar för det mesta en viktig roll för ditt företag. Under året...
Använda SEO på LinkedIn
Använda SEO på LinkedIn Möjligheter med SEO på LinkedIn är för ofta förbisedd, och det är dags att du börjar se med samma ögon på LinkedIn, som med Google, som en sökmotor. LinkedIn är den mest populära plattformen för B2B-företag att förvärva nya kunder, så genom att...
Leadfeeder – Spåra webbplatsbesökare för ökad försäljning och marknadsföring
Spåra webbplatsbesökare med Leadfeeder och Google Analytics data.Konvertera dina webbplatsbesökare till affärer med Leadfeeder Idag vet du troligen inte vem som besöker din webbplats, inte hur de hittade dit och än mindre vilka produkter och tjänster som intresserade...
Site Kit – Googles officiella WordPress-plugin
Site Kit är nu tillgängligt för WordPress.Site Kit är Googles officiella WordPress-plugin. Detta plugin gör att du kan konfigurera viktiga Google-tjänster, få insikter om hur människor hittar och använder din webbplats.Google meddelade torsdag 31/10 att Site Kit nu är...
Bästa övervakningstjänsterna för din webbplats
Bästa övervakningstjänsterna för din webbplatsVi tipsar och jämför de bästa övervakningstjänsterna.Men hur kan du veta med säkerhet om de uppfyller detta löfte? Lösningen är enkel; du behöver ett övervakningsverktyg för din webbplats. Övervakningstjänster kan hjälpa...
Välja SEO Byrå – Detta ska du tänka på
En bra SEO Byrå kan också användas för att förbättra en redan befintlig hemsida. Ta reda på fördelar samt skador som en SEO konsult kan göra på din hemsida och webbplats.
Teknisk SEO – De 12 viktigaste elementen
De 12 tekniska SEO elementen för att kontrollera maximal optimering av din webb. Har du koll på dessa så får du koll på teknisk seo.
Snabba upp WordPress Webbplats med hjälp av dessa 5 tips
Hemsidans hastighet och prestanda är i högsta grad kopplad till sökmotoroptimering, besökarens upplevelse och annonsering. Snabba upp din webbplats i wordpress med dessa enkla tips.
Vi förklarar strukturerad Data, schema.org och rich snippets
Med hjälp av strukturerad data, rich snippet och Schema.org markup har din webbplats möjlighet att sticka ut från mängden och driva mer trafik till din webbplats. Strukturerad data är viktigt för dig. Strukturerad data är ingen nyhet utan har varit med i många år. Det...
Så här sökmotoroptimerar du enkelt din hemsida
Sökmotoroptimera webbplats för att synas i Googles sökresultat. Google analyserar hur många webbplatser och vilka som länkar till din hemsida Därför går SEO även hand i hand med ämnen som viral marknadsföring, PR och skapande av innehåll med hög kvalitet. Google mäter...